mandag 20. juli 2009

Brann


I dag har jeg bada og bada ;D men plutselig når jeg bada så kom pappa ut og bare oj brinner det der borte, det er jo masse røyk der.
så gikk jeg,mamma og pappa og så. og jaaaa D: det brant ... men har sett mye værre brand da.. en gang når vi var på en restaurant med noen venner av oss, så begynte det og brenne like ved restaurangen oppe i fjellene der, så vi gikk ut og så, og vi bare shit D: det brenner jo som bare det. Så tenkte vi at det var kanskje best og dra hjem snart så at ikke veien ble blokkert eller noe.
Så da reiste vi hjem... brannen begynte og komme nermere og nermere oss.. så vi ble litt redde så selvsakt kunne vi ikke sove på natta. så litt senere på natta da så, så vi liksom lys fra brannen over kullen der vi bor, så jeg og pappa tok bilen og kjørte så man kunne se over kullen, og brannen kom bare nermere og nermere der vi har hus da. og det sto flere folk der og så, noen av dem hadde til og med mista hjemmene sine :/
pappa og jeg reiste tilbake og fortalte hvordan det lå til, til mamma og søstra mi. Vi bestemte at vi skulle pakke med oss noen ting... og trur meg det var vanskelig .. jeg skjønte hvor masse ting jeg hadde og hvor vanskelig det var og velge ut det viktigste.
Da hadde vi pakkalitt ting i bilen, og var i huset da.
Som tur rakk dem og slukke brannen før den kom til huset vårt :] og det er jeg glad for <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar