tirsdag 28. juli 2009

Bil tur :]






I går så kom jeg og familien min og 2 venner av familien min hjem fra en liten biltur :]
vi hadde vært borte fra Alanya i 3 netter.
Men når vi skulle dra så hadde det andre parret problem med bilen. Så vi bestemte oss for og bytte bil og da tok vi en sån stor bil med 10 seter eller noe.
Så det var god plass til og sove 8) hihi
Men bilen gikk kjempe tregt for og være automat haha så vi drev og tulla og sa masse rart om det funny funny 8)
Vi kjørte og vi kjørte, naturen er jo så fin ved den veien så det ble jo ikke noe kjedelig vei akkurat.
Her ser du ned på Kas :]

Når vi kom til Antalya stoppa vi ved shopping centret Deepo for og spise på en restaurant der inne som vi pleier og spise på. Dem har kjempe god kebab og ayran der :]
og i samma slepet når vi var der inne så jeg et stiligt belte, så da kjøpte jeg det og, det var det siste igjen som var på skiltdukka så jeg måtte ta det 8)
Så kjørte vi videre så kom vi til Kas :]
Kas er en liten fiske by nesten var en kjempe koselig by, der bodde vi i 2 netter :]
Pappa hadde vært i den fiskebyen en gang før med broren sin eller noe. Så vi gikk til den restauranten dem hadde vært på :]
og der bestilte jeg en rekegryte på en måte i en sån leiregryte :] var kjempe godt^^,
Etter det så gikk vi og så litt, så kjøpte vi is mmm is er så godt ;D
Så gikk vi tilbake på hotellet og sov.
Neste dag så våkna vi gikk ned og spiste frokost. Så gikk vi opp og tok på oss bikini og sånt.
Så gikk vi ned til havna og skulle finne oss en båt. Vi ville helst ha en båt for oss selv, for vi ville ikke sitte trangt med masse andre random folk XD
Så da sto pappa og snakka med en fyr som hadde en liten koselig båt :] så kom det en annen fyr som stilte seg der, så sier pappa eh hva vil du, er du spring gutten?
så sier han nei jeg har en båt en mye større båt der borte.
så sier pappa, vi trenger ingen større båt, denne båten her er stor nok for oss.
Så gikk han andre, men gud så frekt og prøve og stjele andres kunder D:
men men.. Så gikk vi på båten, det var kjempe fint vann sån lyseblå nesten turkist.
Det var kjempe koselig på båten.. og vi kjørte forbi en gresk øy, den ligger mitt imot kas man kan nesten svømme over jo. Men man må ha pass for og dra til den øyen, er helt sykt :S den øyen burde jo egentlig ha tilhørt tyrkia så nære den ligger, men neida den skal tilhøre hellas og man må ha pass for og dra til den øyen fra kas liksom :S
men men.. vi stoppa i noen viker og bada. I 2 viker så snorkla jeg, søstra mi og pappa^^,
Jeg så en orange fisk :D den var fin^^, så masse fisker så, så jeg sån der hva heter det ehm sjøborre asså sån ball med masse pigger på, man kan få infeksjon om man får den i foten eller hånda, man får hvertfall infeksjon der den kommer XD
Senere så grilla vi på båten, vi fikk kyllingspydd og køfte (tyrkiske kjøttboller).
Det var nam nam^^,
senere så dro vi til en liten vik der man svømte i mellom en bergsprekk, så kom man inn til et sted der det var kjempe kalt vann, vannet kom fra fjellet, men det var veldig oppfriskende :] det var 2 ender der ;D
var litt funny liksom for det pleier ikke være det i havet men dem var jo på det lille stedet der det var kalt søtvatten.
Senere på dagen så gikk vi tilbake til hotellet for og fikse oss og dusje til middag.
Når vi gikk ut for og spise middag gikk vi in på et sted som lå fint.. men det føltes feil så de voksne skylte på meg og søstra mi at det ikke var noe vi likte der O_o men men
så fant vi et annet sted som virka bedre dem hadde kjempe god mat der ^^, bestilte en sån køfte leir gryte det var nam nam :]
senere etter middagen ble søstra mi trøtt, så pappa fulgte henne til hotellet, så gikk jeg,mamma og det parret og satte oss på en bar og der satt vi og venta på pappa og når pappa kom satt vi der lenge lenge lenge jeg satt jo bare og drakk coca-cola XD mens de satt og drakk mye rart XD haha så begynte mamma og det parret og danse hahaha jeg tok bilde muhaha 8)
etter det så gikk vi til hotellet igjen og la oss.
Dagen etter våkna vi og spiste frokost og dro videre, vi kjørte litt og litt.
Vi skulle til Øludeniz (dødehav) det var litt små koseligt der og men var koseligere i Kas :]
Her ser du dem danse ^^,


i Øludeniz på det hotellet vi bodde på lå liksom på en måte nesten som en cirkel men en liten åpning til havet. Det var noe spessielt med det vannet som lå i den cirkelen på en måte for vi ble kjempe myke på kroppen etterpå nesten som baby hud 8)
jeg,pappa og søstra mi leide sån tråkke båt hihi ;D var funny for vi så tusenvis av krabber, og vi så en kjempe fin fugl, den hadde lang nebb, lyseblåskinnende rygg, og var litt grønn foran så var den brun, den var nydelig :3
Vi hadde vært der ute og trokka i den båten lenge så når vi kom tilbake var klokka mer enn vi trudde XD så vi måtte dusje og fikse oss fort når vi kom til hotell rommet :p
Så gikk vi og spiste middag, vi var på sån all inclusive hotell så det var bufe, når jeg skulle ta varmrettene så de kokkene litt på meg for jeg tok jo ikke poteter eller spaghetti XD men jeg kan jo ikke spise det da *-* ellers hadde jeg jo sikkert tatt det xD
men men så etter maten gikk vi til baren og tok noe og drikke der etter det så gikk vi og la oss.
Dagen etter orka ikke jeg og bli med til frokosten, men den lå rett ovenfor rommet vårt, så man hørte alle stolene som flytta seg i gulvene ouf :C
men mamma tok med pannekaker og sjokolade saus og juice til oss :D mmm frokost på balkongen med utsikt uten masse folk, digg B)
Etter det så dro vi derfra. Vi stoppa på et sted der vi pleier og stoppe når vi kjører den veien , var et sånt sted oppe i fjellene, der spiste vi sac kavurma eller hvordan det staves XD noe lignende wook nesten :P men når vi skulle hjem igjen tok vi en annen vei vi tok veien som gikk gjennom fjellene, så på en måte så hadde vi kjørt rundt hehe ;D

men men til slutt kom vi hjem da :] var en koselig tur ^^,

Jeg syntes den døra der var fin :3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar